Tapahtumia tulossa

Vihdoinkin uskallamme kutsua puutarhaväkeä tapahtumiin! Aloitamme perennanvaihdolla Alavieskassa ja ennen juhannusta toteutamme (ellei sada kovasti) myös kauan haaveilemamme luontopolun Oulaisissa. Olemme siis ulkoilmassa ja muistamme edelleen maskit ja turvavälit.

PERINTEISET KEVÄÄN PERENNANVAIHDOT pidetään la 12. 6. 21 klo 11-14 Hannulan talolla. Hannulan kotiseutuyhdistys järjestää samalla betoniaskartelukurssin klo 9-14. Sen hinta on 10€ sisältäen materiaalit ja kahvin , tied. ja ilm. puh. 044 0270764 .

ISOJÄRVEN- AHVENLAMMEN LUONTOPOLKU sijaitsee Oulaisissa ja vaellamme siellä la 19.6. 21 klo 12-15 välillä, lähtöpaikalla saa opastusta, polku on helppo kiertää omaan tahtiin. Perille löydät seuraavasti: tiehaara Isojärärvelle on n. 5 km Oulaisista Ylivieskan suuntaan, jos tulet siltä suunnalta, käänny vasemmalle jos tulet Ylivieskasta päin , löydät tienviitan oikealta. Tästä on vielä 6 km luontopolun alkupisteeseen mutta opasteet ovat hyvät.

Luontopolun pituus on n. 4km, mutta lyhyemmänkin matkan pystyy kiertämään. Puutarhaseura tarjoaa nokipannukahvia, mehua ja pientä purtavaa laavulla, jossa on nuotio makkaran paistoa varten , makkarat voi ottaa itse mukaan.

Luonto näiden pienten järvien ympäristössä on viehättävää, vaihtelevaa ja monipuolista soineen, kallioineen ja lehtomaisine metsineen, erityisen reheviä paikkoja löytyy Oulaistenojan varrelta. Kahden kilometrin mittainen yhdyspolkukin löytyy kauniille, kalliorantaiselle Kyrönlammelle. Linnusto on monipuolinen ja kasvien joukossa on sudenmarjaa ja näsiää sekä valkolehdokkeja. Kyrönlammessa viihtyy harvinainen suomenlumme. Opastetauluja on runsaasti.

Tervetuloa mukaan nauttimaan ja tutkimaan keväistä luontoa !