Vuoden kiehtovin päivä 5.7.klo 12-17

Se lähestyy ja on onneksi voitu toteuttaa näissäkin olosuhteissa : Avoimet puutarhat 2020!

Nyt, pakollisen paikallaanolon jälkeen, on kohteita ja kiirettä pitää, että ehtisi nähdä kaiken haluamansa. Keski-Pohjanmaalla on tarjolla seitsemän kohdetta, kuin seitsemän kukkaa tyynyn alla juhannuksena. Jos hyvin suunnittelee, voi kohtuullisten etäisyyksien ansiosta ehtiä paljonkin, mutta toki kiireellä ei kannata hyvää pilata. Kohteina on pihoja, joihin seurankin puolesta on suunniteltu käyntejä, Kannuksen piha olisi toteutettu tänä kesänä ja Lestijärven pihasta on ainakin haaveiltu.

Mukana on siis kaksi yleisökohdetta, kuten Tullinmäen siirtolapuutarha Kokkolassa ja Halsuan perennapuisto sekä viisi yksityistä puutarhaa, kaksi Kokkolassa, Kannuksessa, Lestijärvellä ja Perhossa, kaikki mahdottoman viehättäviä. Kun hellekin ehkä vähän helpottaa, lähtekäämme rohkeasti retkeilemään ja nauttimaan kauneudesta ja harrastajien uurastuksen tuloksista!

Seurassa meillä on tavoitteena päästä toteuttamaan elokuussa, ti 4.8. iltakäynti Juha Isokäännän ja Tanja Lahtisen puu- ja hyötytarhaan viljelyksineen Alavieskassa, os. Jokiniituntie 6. Tarkemmat ohjeet Kalajokilaakson muistilistalla ja täällä sitten lähempänä.

Heleää heinäkuuta kaiken kauniin keskellä toivottavat Ritva ja hallitus

,