Puutarhamatka pe-su 28.-30.7

Päiväys ja aika

Perjantai 28.7.2023 - 30.7.2023 klo 07:00 - 18:00

Kuvaus

Tietoa puutarhamatkastamme , monen vuoden tauon jälkeen!,   28.-30.7. Jyväskylän kautta Tampereen seudulle.

Lähtö on PE- aamuna  Oulaisten Neste-huoltamolta  klo 7.00 , Ylivieskan rautatieasemalta klo 7.30,  Nivalan Neste-huoltamolta klo 8.00 ja Haapajärven ABC: ltä klo8.30  jatkuen  Pihtiputaan Niemenharjulle, missä juomme aamukahvit (omakustanteinen). Jyväskylässä vierailemme  Viherlandiassa , missä on myös lounas ja toisena tutustumiskohteena  Terttu ja Pekka Montosen  puutarha Vaajakoskella .Ajamme Tampereelle hotelli Ilvekseen ja ilta on vapaa omahehtoiseen kaupunkiin tutustumiseen ja ruokailuun/ kahvitteluun vaikkapa keskustorin kesäterasseilla tai uusilla raitiovaunuilla ajelemiseen!

LA  aamupalan jälkeen onkin sitten tiivis ohjelma, joten  älkää unohtuko kaupungille kovin myöhään! Aloitamme päivän aamukävelyllä Hatanpään Arboretumissa ja jatkamme pihavaelluksella Liisa ja Antti Rasikankaan puuhamaahan, minkä jälkeen ruoka maistuu ravintola Plevnassa, se sijaitsee historiallisella Finlaysonin alueella.  Seuraavaksi saamme istahtaa bussikierrokselle 1,5 tunniksi  , ja opas tulee esittelemään meille "Tampereen parhaat palat", välillä  jalkaudumme bussista  Pispalan harjulla ja  Tampereen  tuomiokirkossa. Tampere on monille tuttukin , joten miettikääpä myös "syventäviä kysymyksiä" oppaalle, jos on jotain kiinnostuksenkohteita  mielessä . Päiväkahvit nautitaan seuraavassa kohteesa Heini Vairelan pihalla pupujen ja citykanien seurassa.  Hotellilla käynnin jälkeen lähdemme viettämään iltaa yhteisen illallisen merkeissä ravintola Plevnaan, joka tunnetaan myös hyvistä oluistaan.

SU ajelemme takaisin " Pohjanmaan kautta", tutustumme Virroilla Killinkosken Vanhaan tehdasmiljöösen ,mistä on kehittynyt kyläyhdistyksen toiminnan aikaansaannoksena monipuolinen matkailukohde. Alueella on erikoismuseoita, taidetta, ostettavaa,  suuri kirpputori ja kahvila.  Päivän ruoka tarjoillaan ravintola Wagnerissa Alavudella ja  iltapäiväkahvi ja viini Alajärvelä Punaisen tuvan viinitilalla, jossa voi tehdä ostoksia. Ollenemme kotona hyvään aikaan alkuillasta.

Matkan hinta on  340€ jäsen ja 360€ ei jäsen sisältäen  matkat, yöpymiset 2-hengen huoneessa aamupaloineen, pääsymaksut kohteisiin,  yhteiset ruokailut ja kahvit . Matka maksetaan  seuran tilille (löytyy lehdestä ja sivuiltamme)   ja viitenumerosarakkeeseen merkitään 20051. Matka on maksettava viimeistään 30.6 2023 mennessä ja jäseenmaksun on oltava voimassa ennen sitä.

Sitovat  ILMOITTAUTUMISET  26.6. mennessä  ( nimi, mahdollinen erityisruokavalio, sähköpostiosoite ,ellet ole aiemmin ilmoittanut sitä seuralle, puhelinnumero ja sotu-tunnus kokonaisuudessaa hotellia varten)    RITVALLE  puh. 050 3 567 091, mieluiten tekstiviestillä (parhaiten saa kiinni päiväsaikaan, muulloinkin saa soittaa).  Ilmoittautumistiedot hävitetään matkan jälkeen rekistriselosteemme mukaisesti.

Tutustu myös MATKAEHTOIHIMME sivuillamme.

(pihakohteet löytyvät www.avoimetpuutarhat.fi-sivustolta, paikkakunnat siis Vaajakoski ja Tampere)